نصب و سرویس آسانسور

نصب و سرویس آسانسور

نصب و سرویس آسانسور

نصب و سرویس آسانسور

سه راه برای صرفه جویی در هزینه‌های نوسازی آسانسور

آسانسور

نوسازی آسانسور می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی کند، ارزش اموال شما را افزایش دهد، ایمنی را بالا ببرد، مطابق با قوانین محلی بوده و در انرژی صرفه جویی کرده و باعث کاهش جریان ترافیک در ساختمان شما شود. در این پست، ما سه نوع خاص از روش‌های بهینه سازی آسانسور را پوشش می‌دهیم و نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید. البته تمامی آنها با توجه به استاندارد آسانسور نوسازی خواهند شد.

تعویض موتور پیشران آسانسور

نسخه‌های پیشین فن آوری‌های ژنراتور موتور به منظور ایجاد یک موتور هیدرولیکی، نیروی برق AC را به DC تبدیل می‌کنند. در آن زمان، موتورهای DC کنترل بیشتری بر میزان گشتاور نسبت به موتورهای AC داشتند. امروزه پیشران‌های دیجیتال مدرن AC نیاز به نیروی AC به DC ندارند و با استفاده از برق متناوب مزایایی را ارائه می‌دهند:

  • صرفه جویی قابل توجهی در میزان انرژی مصرفی دیده می‌شود زیرا فقط در هنگام استفاده از آسانسور انرژی مصرف می‌شود. از طرف دیگر بدون مدار تبدیل AC به DC اتلاف انرژی کمتری خواهند داشت.
  • در شرایط مناسب، موتورهای ژنراتور می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند تا در واقع قدرت را به ساختمان بازگردانند.
  • حرارت کمتری تولید می‌شود که فشار کمتری بر سیستم‌های خنک کننده ساختمان وارد می‌کند.

این سیستم‌های پیشران DC قدیمی، بیش از 40 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند. نوسازی این آسانسورهای قدیمی و ناکارآمد می‌تواند به طور متوسط ​​72٪ از هزینه‌های انرژی شما را کاهش دهد.

تعویض موتور DC

تبدیل یک موتور DC به موتور AC به طور معمول همراه با موتور پیشران انجام می‌شود. تعویض موتور باعث صرفه جویی در هزینه‌های اضافی می‌شود:

  • اصلاح ضریب توان بهتر باعث کاهش هزینه‌های برق شما می‌شود.
  • بهره‌وری بالاتر باعث استفاده از انرژی کمتری می‌شود.
  • کاهش حرارت باعث کاهش فشار بر روی سیستم‌های خنک سازی ساختمان می‌شود.

جایگزینی موتورهای DC با نسخه مدرن یا معادل AC آنها می‌تواند میزان BYU را به میزان 45٪ کاهش دهد. با تبدیل این موتورها هزینه‌های برق مصرفی ساختمان به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

کنترل کننده‌های هوشمند

کنترل کننده‌های دیجیتال آسانسور از اطلاعات آماری و الگوریتم‌های پیشرفته استفاده می‌کنند که عملکرد بهینه و بهره‌وری انرژی بالاتری را ارائه می‌دهند. این کار به صورت مداوم تمام فعالیت‌ها را اسکن می‌کند و در صورت لزوم مجددا به منظور کاهش زمان انتظار و مصرف انرژی مورد نیاز مورد استفاده قرار می‌دهد. موتورهای هیدرولیکی و کنترل کننده‌های مدرن می‌توانند به طور معمول مصرف برق را تا 60٪ کاهش دهند. از طرف دیگر با کنترل دقیق حرکت کابین آسایش بیشتری را در زمان جابجایی برای مسافران ایجاد خواهد کرد.

ملاحظات دیگر

علاوه بر صرفه جویی در هزینه، مزایای دیگری نیز در برنامه‌های نوسازی آسانسور وجود دارد. کیفیت سواری مسافران از طریق افزایش یا کاهش شتاب و ایجاد حداقل نویز و ارتعاش، افزایش می‌یابد. این سیستم‌های جدید همچنین آلودگی‌های کمتری را وارد هوا می‌کنند و بنابراین نیاز به تمیز کاری کمتری داشته و کیفیت هوا را بهبود می‌بخشند. در نهایت، این موتورهای جدید، پیشران‌ها و کنترل کننده‌ها عموما دارای رد پای کربن کمتری دارند و فضای ارزشمندی را در فضای خانه شما ایجاد می‌کنند.

3 دلیل کلیدی برای انتخاب طراحی آسانسور تجاری شما

آسانسور

هنگامی که ساختمان‌ها پس از چندین سال بازسازی می‌شوند، کابین آسانسور اغلب نادیده گرفته می‌شود. اگر شما قصد سرمایه گذاری در بازسازی ساختمان خود دارید، قطعا نمی‌خواهید کابین آسانسور شما با فضای جدید نامانوس باشد. شما چیزی را می‌خواهید که با محیط اطراف شما سازگار باشد و به آن معنا دهد. آسانسورهای باری می‌توانند چندین سال به طور مستمر بارهای سنگینی را حمل کنند و این باعث می‌شود کابین آنها ظاهر خشنی داشته باشند.

برای اطمینان از این که آسانسور شما در شرایط مناسبی قرار دارد، باید کاربری روزانه، طراحی ساختمان و بودجه خود را در نظر بگیرید. یکی از مولفه‌هایی که در  قیمت آسانسور   تاثیر دارد طرح، شکل و مواد سازنده کابین آن است. از انواع ساده و ارزان آن تا مدل‌های لوکس در دسترس هستند و شما می‌توانید هر کدام که مناسب کاربری مورد نظرتان است را انتخاب کنید.  

کاربری روزانه و هدف از نصب آسانسور

بعضی از سطوح دوام بیشتری دارند و کاربرد بهتری در مقایسه با سایرین دارند. اگر آسانسور شما فقط کارمندان اداری را در یک ساختمان اداری معمولی جابجایی می‌کند و تعداد دفعات استفاده محدود است، مسئله سرعت بالا ممکن است چندان اهمیتی برای شما نداشته باشد. از سوی دیگر، یک پارکینگ عمومی یا یک مجتمع فروشگاهی چند طبقه ممکن است مسافران با اشتیاق‌تر و زیادتری را داشته باشد. برای این کاربردها، مواد مقاوم در برابر تخریب گزینه مناسب‌تری خواهند بود. ما دارای سطوح جذاب زیادی هستیم که دوام بالایی دارند و می‌توانند با نظر و سلیقه شما هماهنگ شوند.

ما همچنین دارای گزینه‌های زیادی برای کابین آسانسور باری، خدماتی و مسافری هستیم. ما می‌توانیم کفپوش‌های سنگین غیرقابل لغزش و پانل‌های فلزی مقاوم در برابر تخریب را برایتان نصب کنیم. کابین‌های آسانسور ما می‌توانند برای حمل بارهای روزانه کامیونهای سنگین، مبلمان بزرگ و تجهیزاتی که به داخل و خارج از ساختمان حرکت می‌کنند، مورد استفاده قرار بگیرند.

اگر یک کابین چند منظوره نیاز دارید که برای مصارف عمومی و سرویس دهی استفاده می‌شوند، ما می‌توانیم قلاب‌هایی را بر روی پانل‌های دیواری نصب کنیم و از صفحات قابل جابجایی برای محافظت از بدنه کابین استفاده کنیم. ما همچنین از تنظیمات مختلف ریلی و سپر بهره می‌بریم که بهترین حفاظت را از پانل‌های اسکوتر، صندلی چرخدار و واکر را ارائه می‌دهند.

هماهنگی با طراحی ساختمان

این که آیا ساختمان شما مدرن و یا تاریخی است، آسانسورهای شما باید جلوه و احساس مشابهی نسبت به ساختمان داشته باشند. با توجه به طراحی کابین، گزینه‌های نورپردازی، دکوراسیون دیوار و ریل، عناصری که برای آسانسور انتخاب می‌کنید، یک محیط پیوسته و دلنشین که به خوبی طراحی شده است را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بودجه

قبل از این که تصمیم خود را برای انتخاب یک سیستم آسانسور سفارشی بگیرید، بودجه می‌تواند یکی از ملاحظات جدی باشد. مشابه طراحی‌های کاملا سفارشی، کابین‌های آسانسور خاص می‌تواند یک گزینه گران باشد، آنها می‌توانند با روکش‌هایی مانند برنز، فولاد ضد زنگ، چوب سخت یا سنگ عرضه شوند. بسیاری از گزینه‌های پیش ساخته شیک با قیمت‌های مناسب نیز وجود دارند.

شرکت آسانسور پادرا آسانسور‌های زرق و برق داری را ارائه می‌دهد که برای بسیاری از ساختمان‌های مختلف طراحی شده‌اند. از فضای تجاری تا صنعتی و حتی مسکونی، ما پاسخگوی تمام نیازهای خاص ساختمان شما خواهیم بود و به شما کمک می‌کنیم تا یک سیستم آسانسور طراحی کنید که برای شما مفید بوده و چندین سال کارآیی داشته باشد.

نصب آسانسور قسمت دو

آسانسور

آسانسور هیدرولیکی، با طراحی کلی بزرگتر، قطعات بیشتری دارد. یک کابین متصل به سیستم بالابر، این نوع آسانسور شامل یک پیستون مجهز به سیال درون یک سیلندر است که به یک سیستم مخزن، پمپ و شیر وصل شده است. یک بالابر و یک ورودی اضافی علاوه بر این باید در خانه شما نصب شوند.

نصب آسانسور هیدرولیکی می‌تواند یک فرآیند چهار یا پنج روزه باشد. پیش از اینکه هر گونه تغییری در خانه یا ساختمان شما ایجاد شود، اموال خود را مورد بررسی قرار دهید و نقشه‌های سیستم را مطالعه کنید. وقتی عملیات نصب شروع می‌شود، بالابر و اجزای اصلی سیستم هیدرولیکی اضافه می‌شوند. اقدامات اولیه در این مرحله می‌تواند شامل لوله کشی آسانسور، نصب خطوط ریل، راهنمای ریل، سیلندر هیدرولیک، کنترل کننده، واحد قدرت، و خط شیلنگ هیدرولیک باشد. همچنین باید سیم برق دستگاه را به کنترل کننده متصل کنید. با تعمیر و نگهداری آسانسور در فواصل زمانی مشخص از حادثه جلوگیری کنید.

آسانسور هیدرولیک چگونه نصب می‌شود

همه تاسیسات به طور یکسان نصب نمی‌شوند. فرآیند می‌تواند بسته به اندازه ساختمان، اندازه و البته، منبع تغذیه‌ای که آسانسور در اختیار دارد، متفاوت باشد. با توجه به این موضوع، نصب آسانسورهای هیدرولیکی متفاوت با نصب آسانسورهای برقی و یا دستگاه‌های پنوماتیک است.

در اینجا فرآیند نصب مقدماتی یک آسانسور هیدرولیکی معمولی آورده شده است

 چاهک و محل فرود

اولین اقدام برای نصب آسانسور هیدرولیکی چاهک و محل فرود است، بنابراین بیایید در ابتدا در مورد چاهک صحبت کنیم. همانند اغلب آسانسورها، یک چاهک باید چند متر در زیر پایه یا کف زمین ساختمان حفاری شود. پس از حفاری گودال، یک سوراخ اضافی برای سیلندر پیستون باید حفاری شود. این می‌تواند یک پروژه بزرگ باشد، مخصوصا اگر ساختمان بیش از چند طبقه داشته باشد. پیستون مسئول بالا و پایین بردن کابین است و از آنجایی که اگر ماشین در تراز سطح زمین باشد، باید به طور کامل کشیده شود، سیلندر باید دارای طول یکسانی با شفت آسانسور باشد. پس از حفاری گودال برای سیلندر و تقویت آن، معمولا با بتن، محل فرود می‌تواند مونتاژ شود. محل فرود باید با ایجاد حفره‌هایی در دیوار آماده شود که در آن آسانسور متوقف می‌شود. پس از نصب، محل فرود باید ایمن شود.

بالابر

بالابر می‌تواند با یکی از دو روش زیر ساخته شود. اولین روش به صورت مدولار است. آسانسور مدولار باید در خارج از محل ساخته شده و پس از آن به عنوان یک قطعه واحد نصب شود. این ساده‌ترین و سریعترین روش نصب است و به شما اجازه دسترسی به یک جرثقیل را می‌دهد. اگر به جرثقیل دسترسی نداشته باشید و یا اگر محل آن دشوار یا خطرناک باشد، روش دوم این است که یک بالابر را به آسانسور بچسبانید. این روش ساخت در سایت انجام می‌شود و مدت زمان بیشتری نیز طول می‌کشد؛ با این حال، این به طور کلی یک روش خوب و جامع ساخت شفت است. پس از ساخت آسانسور، سیلندر، پیستون و پمپ را می‌توانید نصب کنید. پمپ می‌تواند در داخل چاهک و یا در اتاق ماشین جداگانه نصب شود. پس از مونتاژ، می‌توانید آن را به پیستون متحرک متصل کنید.

قدرت و ایمنی

پس از نصب و راه اندازی بالابر و نصب پمپ به پیستون، زمان تامین ایمنی ماشین آسانسور و اتصال نیروی محرکه  هیدرولیکی به آن است. برای تامین برق، از قطع کننده‌های الکتریکی باید استفاده شود. همچنین روغن هیدرولیک باید به مخزن مایع اضافه شده و لوله کشی باید بین جک آسانسور و واحد قدرت انجام شود. پس از انجام این کار و بررسی تمام سیستم‌ها، آسانسور آماده استفاده است. به دلایل ایمنی، قفل دستی درب‌ها، تهویه هوای داخل کابین، چراغ‌های اضطراری، ارتباطات اضطراری و آشکارسازهای دودی نصب شده را کنترل کنید.

پس از انجام این کارها، چارچوب لازم برای ماشین در محل قرار داده خواهد شد. این ممکن است شامل نصب و مرتب سازی قاب، آزمایش آن، نصب یک پلت فرم و سیم کشی و لوله کشی آسانسور باشد. پس از نصب و اضافه کردن این دو قسمت اصلی، ورودی‌ها و ماشین‌ها نصب می‌شوند. تنظیم قفل‌ها معمولا مرحله نهایی نصب است.